duminică, 29 august 2010

Romanii folosesc Internetul in principal pentru a sta de vorba


Conform datelor publicate de GfK Romania pe baza unui studiu international realizat in 26 de tari de pe toate continentele, romanii de la oras sunt campioni in special la statul de vorba pe Internet.

Datele din studiul international GfK Roper Reports 2010 care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor si obiceiurile de utilizare a Internetului, arata ca 55% dintre romanii din mediul urban, cu varsta peste 15 ani, utilizeaza calculatorul cel putin o data pe luna, iar 51% acceseaza Internetul lunar sau mai des.

Cel mai adesea, romanii din mediul urban folosesc programele de mesagerie instantanee pentru a comunica cu familiile, colegii si prietenii lor.

Fata de consumatorii din alte parti ale lumii, romanii utilizeaza mesageria instant in mult mai mare masura: 63% dintre utilizatorii de Internet din orasele Romaniei, fata de 32% dintre internautii din alte 26 de tari.

Utilizatorii din alte state prefera in schimb sa tina legatura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani.

Descarcatul de muzica este in continuare unul din “sporturile” preferate de internautii romani

O alta utilitate pe care romanii au gasit-o Internetului este aceea de sursa de divertisment, 44% dintre cei care se conecteaza la Internet in Romania fac acest lucru pentru a asculta canalele radio online sau a asculta muzica pe diversele site-uri de audio sau video sharing.

Alti 39% dintre utilizatori se uita la clipuri sau transmisiuni video, 36% descarca fisiere audio, iar 31% descarca fisiere video. Cu toate ca si consumatorii din alte tari cauta divertismentul online, exista cateva diferente.

Utilizatorii globali ai Internetului urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura cu cei din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%).

De asemenea, la nivelul celor 26 de tari analizate, comparativ cu Romania, o mai mica parte dintre utilizatorii de Internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%).

Doar 7% dintre romani fac tranzactii bancare pe Internet

In tarile analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc Internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal.

In Romania situatia este foarte diferita, deocamdata tranzactionarea pe Internet aflandu-se la un nivel relativ redus. In medie, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel putin lunar cumparaturi pe Internet, 7% fac tranzactii bancare si 6% platesc facturi.

Retelele de socializare au “prins” si la romani

Acelasi raport realizat de GfK dezvaluie faptul ca 26% dintre romanii care folosesc Internetul viziteaza site-urile retelelor sociale, pentru a-si tine la curent familiile si prietenii cu noutati despe ei, si a afla vesti despre acestia.

La nivel mondial 39 % din totalul utilizatorilor de Internet cu varsta peste 15 ani viziteaza cel putin lunar un astfel de site.

Un alt motiv de frecventare a retelelor sociale online numit de majoritatea utilizatorilor este acela de a cunoaste si schimba idei cu persoane care au interese si hobby-uri similare. Nu in ultimul rand, cu toate ca rolul de catalizator al relatiilor profesionale pe care il au comunitatile online este mai redus, un numar semnificativ de utilizatori urmaresc oportunitati de afaceri si de angajare folosind acest canal.

(Sursa: GfK Romania)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu